Wooncampagne/Marketing wonen

Op basis van de eerste resultaten van het door Bureau Open ontwikkelde wooncampagne kunnen we constateren dat de campagne wordt opgemerkt door de doelgroep. De social media campagne laat zien dat de display-uitingen (online bannering) het prima deden; met name de plaatsing op landelijke nieuwstitels en Funda (regionale targetting) werkte zeer goed. De Facebook-campagne kende ondanks een wat tegenvallend bereik in de doelgroep een bovengemiddelde conversie van mensen die doorklikten naar de website.
In 2019 willen we doorgaan op de ingeslagen weg. Het onderzoek naar het imago van de gemeente Dronten toont aan, dat de gemeente in de ‘zachte’ waarden goed scoort en in de meer ‘harde’ aspecten een beweging is richting vooroordelen (ver weg, stedelijk, duur). Dit toont aan, dat het nog steeds een noodzaak is om de ‘dichtbij’-waarden van de gemeente Dronten te blijven communiceren. In dat opzicht is het ook zaak om de diverse marketingthema’s te stroomlijnen, zodat eenheid ontstaat en versnippering wordt tegengegaan. Idealiter voeren we in 2019 namens de gemeente Dronten campagne vanuit één noemer die de diverse thema’s (wonen, werken, ondernemen, studeren, recreëren) beslaat en waarin de wooncampagne wordt geïntegreerd.

GEO-visie Planinformatie

De interne voorbereidingen zijn gestart en met de leveranciers afgestemd. Gezamenlijk wordt een plan van aanpak opgesteld. De doelstelling is nog steeds om het GEO-visie Planinformatie eind 2018 te realiseren.

GEO-visie RSGB

De interne voorbereidingen zijn gestart en met de leveranciers afgestemd. Gezamenlijk wordt een plan van aanpak opgesteld. Door de geconstateerde complexiteit van deze transitie lopen de activiteiten door in 2019.

Visie huisvesting van studenten en arbeidsmigranten (- € 70.000 incidenteel nadeel)

In het coalitieakkoord “Naar nieuwe verbindingen” is opgenomen dat de gemeente Dronten wil investeren in een gezond en vitaal leef- en woonklimaat. Hierbij wordt onder andere gesproken over de huisvesting voor studenten en arbeidsmigranten. De toenemende vraag naar woonruimte voor deze doelgroep vraagt om een duidelijke visie op basis waarvan toekomstbestendige keuzes gemaakt worden.

Het is de bedoeling om dit vraagstuk in de 2e helft van 2018 voortvarend op te pakken, waarbij een interactief planproces gevolgd wordt. Dit houdt in dat, de gemeente in gesprek gaat met stakeholders, zoals de studenten, ondernemers, inwoners en maatschappelijke partners om oplossingen voor de lange termijn vast te stellen. Voor de begeleiding van dit proces en inhoudelijke inbreng is externe inzet benodigd. Dit vraagt om een eenmalig budget van € 70.000.